Czy tradycyjna branża materiałów biurowych chyli się ku upadkowi?

Udostępnij:

Wyniki ostatniego badania przeprowadzonego przez firmę Epson UK sugerują, że branża tradycyjnych materiałów biurowych jest nadal atrakcyjna rynkowo. Jedną z najbardziej popularnych grup odbiorców tradycyjnych produktów biurowych jest rynek millenialsów (18-24 lata); 73% z nich stwierdziło, że nadal chętnie używa tradycyjnych artykułów papierniczych, takich jak ołówki i papier, w codziennych sytuacjach twórczych. Ale co sądzą o tym właściciele firm i eksperci z branży produktów biurowych?

Sprzeczne poglądy na temat kategorii tradycyjnych materiałów biurowych

Ważną statystyką, którą należy wziąć pod uwagę w wyniku badania, jest to, że 82% brytyjskich firm rozpoczynających działalność nadal regularnie korzysta z tradycyjnych produktów i akcesoriów biurowych, w porównaniu z mniejszością, która stanowi zaledwie 1%, która twierdzi, że ich firma jest całkowicie cyfrowa.

Simon McLoughlin, Dyrektor ds. Kategorii Tradycyjnych w brytyjskim hurtowniku VOW, komentując te wyniki i ogólny obraz branży tradycyjnych produktów biurowych, stwierdził, że "Kategoria tradycyjnych produktów biurowych jest w dobrej kondycji, a tempo zmian wzrasta. Obserwujemy upraszczanie i konsolidację w niektórych podkategoriach, które podupadają, ale towarzyszy temu rosnące zaangażowanie we wspieranie i wprowadzanie innowacji.

Zapewniając jednak zupełnie inne spojrzenie na tę kwestię, Melanie Martins, Digital Marketing Manager w CEP Office Solutions we Francji. "Podobnie jak w poprzednich latach, rynek ten nadal maleje - w ciągu ostatniego roku ponownie spadł o kolejne 5,4%. Spodziewamy się podobnego spadku w 2017 roku, ale na szczęście spadek ten jest powolny, co daje nam czas na przygotowanie się do transformacji."

Odwołanie się do nowych odbiorców

Przy dwóch bardzo kontrastujących opiniach wśród innych na temat tego, gdzie tradycyjna branża materiałów biurowych stoi obecnie w świecie biznesu, nadal trudno jest ustalić, czy tradycyjne materiały biurowe są na równi pochyłej, czy w fazie schyłkowej.

Dwa kluczowe czynniki, które można uznać za mające duży wpływ na postrzeganie tradycyjnych materiałów biurowych w nowoczesnym świecie, to zaangażowanie konsumentów i ogólny wizerunek branży. Rapesco, nazwa często spotykana w kategorii materiałów biurowych, odniosła ostatnio sukces w marketingu swoich produktów skierowanym do młodszych i świadomych technologicznie odbiorców. Ich ostatnie kampanie w mediach społecznościowych, wykorzystujące takie platformy jak Facebook, Twitter, YouTube i Instagram, zwiększyły ich ogólną atrakcyjność rynkową dla znacznie szerszej grupy docelowej. Ken Trenberth, dyrektor handlowy grupy, twierdzi, że ich inicjatywa "odniosła ogromny sukces, jeśli chodzi o dotarcie do klientów wszystkich typów". Trenberth dodaje, że "młodsze pokolenie konsumentów szczególnie chętnie uczestniczy w naszych konkursach w mediach cyfrowych, a wielu z nich dzieli się naszymi wiadomościami na całym świecie".

Poprawa wizerunku kategorii

Ogólnym założeniem, które od niedawna otacza tradycyjną kategorię produktów biurowych, jest jej brak atrakcyjności i niezdolność do promowania inspiracji i kreatywności. Ale jasne jest, że popularne wydarzenia, takie jak The Stationery Show w Manchesterze i Londynie, starają się obalić to piętno z dużym sukcesem.

Simon McLoughlin z VOW podsumowuje: "Terminy, których używamy, takie jak 'tradycyjne' lub 'podstawowe', a nawet 'produkty biurowe' są mało inspirujące do opisywania rzeczy. Osobiście uważam, że cały kanał potrzebuje większego wsparcia, z działaniami, które dają lepsze wsparcie markom i programom trade-up."

Biorąc wszystko pod uwagę, wydaje się, że tradycyjna kategoria produktów biurowych pozostanie integralnym sektorem w świecie biznesu. Podczas gdy rynek dostarczy w przyszłości nowych i jeszcze trudniejszych wyzwań, kluczem do jej przetrwania będzie innowacyjne budowanie marki i zrozumienie tego, co nadal sprawia, że konsumenci "tykają".

Socialmedia

Warte uwagi

Rakieta na orbitę z piórem astrograficznym

Projekt, który był tworzony przez cztery lata, pióro Astrograph jest z pewnością jednym z bardziej unikalnych artykułów piśmienniczych, jakie widzieliśmy na Office Supplies Blog! Pióro...